ИЗВЕШТАЈ О АКТИВНОСТИМА У ОКВИРУ ОБОГАЋЕНОГ ЈЕДНОСМЕНСКОГ РАДА
Рачунарство и информатика
Наставник: Ана Гавриловић
Период одржавања активности: – септембар – децембар 2022.
Временска динамика : 2 часа недељно
Начин рада : Усмена и писана комуникација, презентација, рад у паровима и мањим групама
Циљеви :
- Развијање информатичке писмености.
- Развијање способности комуникације ученика у интернет окружењу.
- Развијање свести ученика о позитивним и негативним аспектима модерне интернет културе.
- Стварање окружења које ће ученицима омогућити да развију креативност, интересовања и таленте.
- Подстицање посвећености целоживотном усавршавању ученика.
- Развијање и унапређење тимског рада међу ученицима.
- Осмишљено и квалитетно провођење слободног времена у сигурном окружењу након школских обавеза.
СЕПТЕМБАР:
Часови упознавања
- Часови намењени да се ученици упознају међусобно као и да се упознају са начином рада и темама којима ћемо се бавити на ОЈР. Такође ученици су упознати са глобалним практичним циљевима рада групе.
Активности
Ученици износе своје идеје у вези реализације наведених циљева.
Друштвене мреже: позитивни и негативни аспекти
Упознавање ученика са различитим аспектима друштвених мрежа, промене појма друштвености, опасностима друштвених мрежа, системима прикупљања података и како се ти подаци касније користе у различите сврхе ( углавном рекламирања).
Активности
- Ученици износе своја искуства и њихово виђење друштвених мрежа и друштвености
Дискусија на питање: Да ли је недруштвен онај ко нема профил на некој од друштвених мрежа и не учествује у виртуелном свету или је недруштвен онај ко не учествује у активностима у „стварном“ свету, али је активан у виртуелном свету? Ученици дискутују на ову тему.
ОКТОБАР:
Како да заштитимо своје податке и налоге на различитим интернет сервисима и апликацијама ( Друштвене мреже, Гугл и сл.)
Активности
Гледање видеа:
„Како заштити Инстаграм профил?“
„Заштита Фејсбука од проваљивања у профил – двострука потврда идентитета“
Ученици дискутују о филмовима и износе своја искуства са безбедношћу налога и постављају питања.
Заштита података и опасности на Интернету
Предавање ученицима о хакерима, објашњавање да постоје три врсте хакера: Black hat (Црни шешир) – злонамерни; Gray hat (Сиви шешир) – плаћеници; White hat (Бели шешир) – људи који раде у фирмама специјализованим за безбедност на интернету и које компаније ангажују да би пронашли слабости у њиховим системима и поправили их.
Активности
Гледање видеа:
„Интервју са хакером и како да се заштитите од хаковања“
Ученици дискутују о филму, постављају питања.
Савремена онлајн комуникација и како да је користимо“
Активности
- Упознавање са могућностима и средствима модерне онлајн комуникације.
- Гледање филма : „Савети за сигурно дописивање (и сигурне месиџинг апликације!)“
Ученици дискутују о филму и износе своја искуства са различитим апликацијама за дописивање.
НОВЕМБАР:
Вештачка интелигенција
Упознавање ученика са појмом и технологијом вештачке интелигенције.
Активности
Дискусија:
- Ученици дискутују на тему вештачке интелигенције, како они виде и замишљају које су могуће примене, које су опасности и сл.
Упознавање са сајтом https://quickdraw.withgoogle.com/ који компанија Гугл користи за развијање вештачке интелигенције и машинског учења и који аутоматски препознаје оно што су нацртали.
Вештачка интелигенција
Активности
Гледање видеа:
„AmazonGo“
Аутономни аутомобили
Ученици дискутују о филмовима и износе своја мишљења и постављају питања.
ДЕЦЕМБАР:
Обрада фотографије
Активности
Ученици обрађују фотографије у програмима за растерску графику – Gimp.
Обрада фотографије
Активности
Ученици обрађују фотографије у програмима за векторску графику – INKSCAPE.
Израда новогодишње честитке
Активности
Ученици праве честитку, по сопственом избору, у програму за векторску и растерску графику – INKSCAPE.